Jag vill ge er ett exempel

Naomi Klein har släppt en mycket uppmärksammad, och rosad bok kallad "Chockdoktrinen".

Jag har inte läst Kleins bok ännu, så jag tänker inte gå in djupare på vad den innehåller. Men för alla er snaskpolitiker därute, som älskar att göra utläggningar om de styrandes vidriga spel, över er kafferast, kan jag iaf berätta att det finns en svarsbok på den tegelsten av hemska sanningar som Naomi släppt. Så om ni faktiskt vill bilda er, och inte bara repetera vad någon annan kommit fram till, tycker jag att ni, i samband med att ni köper "chockdoktrinen", även beställer Johan Norbergs, och Boris Benulics bok "Allt om Naomi Kleins nakenchock", där ni bla. får ta del av en annan kronologi för de händelser Naomi beskriver som kedjor. Kolla därefter själva upp de berörda ämnena från rena faktabaser, och skapa er en uppfattning, så kanske ni faktiskt har nåt att komma med över den där kafferasten.

Jag har inte tagit sida än. Jag har inte läst nån av böckerna. Men jag vet att de finns.

Fy fan vad trött jag är på att höra människor uttala sej om Bush, om Saddam, om uppvärmning, om skatt, om bistånd och allt annat som man ser såfort man går förbi pressbyrån. Läs, och berätta för mej vad jag inte har hört. Sen kollar jag upp det. Om vi engagerar oss blir vi tillslut upplysta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0